Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rada Rodziców

 

Załącznik nr 1 do Uchwały nr 1

Rady Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 18 w Łodzi

z dnia 13 września  2019

 

REGULAMIN RADY RODZICÓW

 PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 18 W ŁODZI

  • 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Rada Rodziców Przedszkola nr 18 w Łodzi , zwana dalej „Radą Rodziców”, działa w szczególności na podstawie art. 83 i art. 84 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59), Statutu Przedszkola Miejskiego nr 18 w Łodzi oraz niniejszego regulaminu.
  2. Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola i stanowi reprezentację rodziców uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 18 w Łodzi.
  3. Postanowienia Rady Rodziców są obligatoryjne dla wszystkich rodziców.
  4. Powołana Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem przedszkola.
  5. Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok. Członkowie Rady Rodziców mogą ponownie kandydować do składu Rady Rodziców w następnym roku szkolnym.

 

  • 2

CELE, ZADANIA RADY RODZICÓW

 

  1. Rada Rodziców jest społecznym organem przedszkola, który reprezentuje ogół rodziców.
  2. Podstawowym celem Rady Rodziców jest reprezentowanie interesów rodziców, poprzez podejmowanie działań, jako organ przedszkola, wynikających z przepisów oświatowych, Statutu Przedszkola Miejskiego nr 18 oraz niniejszego regulaminu.
  3. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa                       w szczególności:
  4. a) wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;
  5. b) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów rady rodziców przedszkola.
  6. Podstawowym zadaniem Rady Rodziców jest współdziałanie z przedszkolem               w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.
  7. Rada Rodziców może występować do dyrektora i rady pedagogicznej z wnioskami i opiniami, dotyczącymi wszystkich spraw przedszkola, a w szczególności:
  8. może wystąpić o dokonanie oceny pracy nauczyciela,
  9. współuczestniczy w ustalaniu stawki żywieniowej w przedszkolu,
  10. opinia rady rodziców brana jest pod uwagę przy dokonaniu oceny dorobku zawodowego,
  11. opiniować pracę nauczycieli, ubiegających się o stopnie awansu zawodowego za okres stażu.
  12. Rada Rodziców ma również za zadanie:
  13. Pobudzać aktywność i organizować różnorodne formy działalności na rzecz rozwoju przedszkola
  14. Zapewniać rodzicom wpływ na działalność przedszkola poprzez wyrażanie i przekazywanie dyrektorowi i innym organom przedszkola, organowi prowadzącemu i sprawującemu nadzór pedagogiczny stanowiska w sprawach związanych z działalnością przedszkola
  15. Przekazywać rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola rzetelnej informacji o działalności Rady Rodziców
  16. Uchwalanie corocznego preliminarza Rady Rodziców lub jego zmian
  17. Uchwalanie corocznego sprawozdania finansowego Rady Rodziców po sprawdzeniu przez komisję rewizyjną i przedstawieniu przez nią opinii w tej sprawie
  18. Zapoznawać się z planem i sprawozdaniem z nadzoru pedagogicznego przedstawianym przez dyrektora przedszkola
  19. Ustalać zasady i kryteria dla rodziców nie przestrzegających Statutu Przedszkola nr 18 w Łodzi (np. odbieranie dziecka po godzinie funkcjonowania przedszkola)
  20. W celu wspierania statutowej działalności przedszkola, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł                    na swoim koncie bankowym jeśli takie zostanie założone lub w sposób ustalony na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym

 

  • 3

KOMPETENCJE RADY RODZICÓW

 

Do kompetencji rady rodziców należy:

  1. uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:
  2. programu wychowawczego przedszkola obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do dzieci, realizowanego przez nauczycieli,
  3. programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych dzieci oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do dzieci, nauczycieli i rodziców;
  4. opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności wychowania
  5. opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

 

 

 

 

  • 4

TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

 

  1. W skład Rady Rodziców wchodzą – po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców wychowanków danego oddziału.
  2. W wyborach jednego wychowanka reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
  3. Wybór nowych członków rady rodziców odbywa się w następującym trybie:
  4. Na zebraniach grupowych rodzice każdej grupy wybierają radę oddziałową składającą się z dwóch / trzech rodziców dzieci danego oddziału
  5. Wychowawca grupy otwiera w danym oddziale część zebrania poświęconą wyborom rady oddziałowej i przewodniczy jej do chwili wybrania przez ogół rodziców grupy ze swego grona: przewodniczącego i dwóch członków komisji wyborczej, która przeprowadzi wybory.
  6. Przewodniczącym ani członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do rady oddziałowej.
  7. Do zadań komisji należy:

- przyjmowanie zgłoszeń kandydatur na członków rady oddziałowej

- przygotowanie we współpracy z pozostałymi rodzicami kart do głosowania

- nadzorowanie przebiegu głosowania

- obliczenie głosów

-  ogłoszenie wyników

  1. Tajne wybory odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez rodziców, przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech.
  2. Osoba kandydująca do rady oddziałowej musi wyrazić na to zgodę
  3. W głosowaniu bierze udział tylko jeden rodzic danego dziecka
  4. Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania
  5. Na karcie do głosowania umieszcza się w porządku alfabetycznym nazwiska  i imiona kandydatów
  6. Wyborca stawia znak X obok jednego kandydata, na którego głosuje
  7. Głos uważa się za ważny gdy na karcie do głosowania wyborca wskazał znakiem X jedną osobę na którą głosuje
  8. Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy uzyskali największe liczby głosów
  9. W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, o tym, któremu z nich przypada miejsce w radzie oddziałowej, rozstrzyga kolejna tura wyborów. Kolejne tury wyborów przeprowadza ta sama komisja wyborcza na tym samym zebraniu.
  10. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą wszystkich obecnych rodziców dopuszcza się modyfikację formy głosowania, które jednak zawsze musi być tajne (np. można zaznaczyć więcej niż jednego kandydata)
  11. Członkowie rady oddziałowej wybierają ze swojego grona

- przewodniczącego, który będzie przedstawicielem rady oddziałowej w Radzie Rodziców

- wiceprzewodniczącego

- skarbnika grupy

  1. Przebieg czynności, o których mowa powyżej, dokumentuje protokół sporządzony przez jednego z członków komisji wyborczej, a podpisany przez jej pełny skład
  2. Pierwsze spotkanie Rady Rodziców zwołuje dyrektor przedszkola w terminie po pierwszym zebraniu, jeśli jest taka możliwość, lecz nie później niż w ciągu tygodnia od dokonania wyboru.
  3. Dyrektor przedszkola otwiera pierwsze posiedzenie Rady Rodziców i przewodniczy mu do chwili wybrania przez ogół członków Rady Rodziców ze swego grona przewodniczącego, który kieruje dalszą częścią obrad.
  4. W posiedzeniach Rady Rodziców mogą brać udział pozostali członkowie rad oddziałowych.

 

  • 5

ZADANIA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

 

  1. Rada Rodziców na pierwszym posiedzeniu w każdym roku szkolnym wybiera, w głosowaniu jawnym:
  2. Prezydium Rady Rodziców
  3. Komisje Rewizyjną Rady Rodziców
  4. W skład prezydium, którego liczebność określa w uchwale Rada Rodziców, wchodzą:
  5. Przewodniczący
  6. Wiceprzewodniczący
  7. Skarbnik
  • W wyjątkowych wypadkach Rada Rodziców może powołać skarbnika spoza swojego grona.
  1. Zadania przewodniczącego Rady Rodziców:
  2. Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców
  3. Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji ustalonych zadań
  4. Ustalanie harmonogramu spotkań, zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców
  5. Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców
  6. Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola
  7. Do zadań wiceprzewodniczącego należy wykonywanie zadań powierzonych mu przez przewodniczącego oraz zastępowanie przewodniczącego w razie jego nieobecności.
  8. Zadania skarbnika Rady Rodziców:
  9. Czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców
  10. Opłacanie faktur, wypłacanie gotówki (zgodnie z ustaleniami z Radą Rodziców)
  11. Zbieranie składek od rodziców, prowadzenie raportu kasowego
  12. Co miesiąc przygotowywanie i przedstawianie Radzie Rodziców zestawienia przychodów i wydatków, stanu konta.
  13. Wymiana informacji między skarbnikami grup, na temat aktualnych wpłat w danej grupie.
  14. Zadania komisji rewizyjnej:
  15. Dokonywanie kontroli dokumentów finansowych i stanu konta
  16. Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.
  17. Na każdym zebraniu przewodniczący wybiera protokolanta, który jest zobowiązany do sporządzenia protokołu z zebrania w ciągu 7 dni i udostępnienia go Radzie Rodziców (np. w formie elektronicznej). Członkowie Rady Rodziców mają obowiązek zapoznać się z protokołem i wnieść swoje uwagi w ciągu kolejnych 7 dni. Brak uwag, świadczy o zgodzie. Uwagi zostają omówione na kolejnym zebraniu Rady Rodziców

 i przegłosowane, tak, aby protokół mógł zostać przyjęty.

  1. Rada Rodziców ma obowiązek przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,

z późniejszymi zmianami).

  1. Rada Rodziców może informacje wymieniać w formie elektronicznej.

 

  • 6

ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW

 

  1. Źródłem funduszy Rady Rodziców są dobrowolne składki rodziców, darowizny od innych osób fizycznych oraz osób prawnych.
  2. Fundusze, o których mowa w ust. 1, mogą być wydatkowane na wspieranie celów statutowych placówki, w tym szczególnie udzielanie jej pomocy materialnej w zakresie realizacji programu wychowania i opieki nad dziećmi.
  3. Pisemne lub ustne wnioski o przyznanie środków z funduszy Rady Rodziców, w celu ich rozpatrzenia, mogą składać:
  4. Dyrektor
  5. Rady oddziałowe
  6. Rada Rodziców
  7. Podstawą działalności finansowej Rady jest roczny preliminarz. W preliminarzu kwoty powinny wynikać z odpowiednich kalkulacji szczegółowych.
  8. W działalności finansowej Rady Rodziców obowiązują zasady celowego

 i oszczędnego gospodarowania środkami społecznymi.

  1. Wysokość sugerowanej składki ustala Rada Rodziców w oparciu o wysłuchanie opinii rodziców na pierwszym zebraniu organizacyjnym.
  2. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować inną składkę od ustalonej.
  3. Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić rodzica, na podstawie jego pisemnego wniosku, z wnoszenia części lub całości składki.
  4. Rodzice wpłacają zadeklarowaną składkę na konto Rady Rodziców jednorazowo, kwartalnie lub miesięcznie, na zasadach określonych na pierwszym zebraniu rodziców.
  5. Rada Rodziców może upoważnić dyrektora przedszkola, pracownika przedszkola do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem.
  6. Rachunkowość Rady Rodziców prowadzona jest na podstawie przepisów ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz.U. 1994 Nr 121 poz. 591)

 

  • 7

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  1. Działalność Rady Rodziców nie może być sprzeczna ze statutem przedszkola
  2. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.
  3. Zebrania Rady Rodziców i podejmowane podczas zebrań uchwały są protokołowane i stanowią dokumentację placówki.
  4. Zebrania Rady Rodziców mogą być organizowane również z inicjatywy dyrektora przedszkola.
  5. Uchwały Rady Rodziców zapadają zwykłą większością głosów, w jawnym, przy obecności co najmniej połowy uprawnionych.
  6. Rada Rodziców raz w roku składa ogółowi rodziców pisemne sprawozdanie ze swojej działalności wraz z informacjami o wynikach działań kontrolnych Komisji Rewizyjnej (sprawozdanie umieszcza na stronie internetowej przedszkola w zakładce „Rada Rodziców” i na przedszkolnej Tablicy Ogłoszeń).
  7. Jeśli uchwały i inne decyzje Rady Rodziców są sprzeczne z obowiązującymi przepisami lub interesem przedszkola, dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie i przedstawia sprawę do decyzji organowi prowadzącemu.
  8. Traci moc dotychczasowy Regulamin Rady Rodziców.