Zajęcia dodatkowe
Ośrodki zainteresowań w ramach innowacji pedagogicznej według C. Freineta
W naszym przedszkolu raz w miesiącu odbywają się ośrodki zainteresowań dla chętnych dzieci z przedszkola.
Ośrodki zainteresowań mają na celu rozwijanie pasji, zdolności i umiejętności dzieci w różnych dziedzinach. Przedszkolaki same dokonują wyboru, w którym ośrodku wezmą udział.
Dzieci mają do wyboru:
1. Ośrodek muzyczno-ruchowy
2. Ośrodek plastyczny
3. Ośrodek przyrodniczo- badawczy
4. Ośrodek matematyczny
Ośrodek muzyczno- ruchowy ma na celu rozwijanie wrażliwości muzycznej, koordynację ruchową i poczucie rytmu. Pojawiają się elementy tańca, gimnastyki, śpiewu, improwizacji ruchowej, zabaw z chustą animacyjną oraz z przeróżnymi innymi przedmiotami.
Ośrodek plastyczny pobudza kreatywność i wyobraźnię dzieci poprzez różne techniki plastyczne, takie jak np. malowanie, rysowanie, lepienie z plasteliny, kolaż czy praca z przedmiotami niekonwencjonalnymi.
Ośrodek przyrodniczo- badawczy rozwija ciekawość poznawczą i umiejętność obserwacji otaczającego świata. Dzieci prowadzą proste eksperymenty i zabawy badawcze, poznają rośliny i zwierzęta, uczą się dbać o środowisko i zrozumieć zjawiska przyrodnicze.
Ośrodek matematyczny wprowadza dzieci w świat liczb, kształtów i logicznego myślenia poprzez zabawy matematyczne, układanki, gry i zagadki. Dzieci rozwijają spostrzegawczość, umiejętność liczenia i rozwiązywania problemów.
W naszym przedszkolu prowadzone są również :
Zajęcia umuzykalniające
Zajęcia mające na celu rozwijanie u dzieci poczucia rytmu, koordynacji ruchowej i wrażliwości muzycznej. Poprzez zabawy muzyczno ruchowe, śpiew, grę na prostych instrumentach czy ćwiczenia rytmiczne, dzieci uczą się wyrażać emocje ruchem i dźwiękiem.
Profilaktyka wad postawy
Zajęcia mające na celu zapobieganie i korygowanie wad postawy u dzieci poprzez specjalnie dobrane ćwiczenia. Zajęcia te poprawiają koordynację i równowagę, uczą prawidłowych nawyków ruchowych oraz wzmacniają mięśnie. Ćwiczenia odbywają się w formie zabawy, co zachęca dzieci do aktywności i dbałości o prawidłową postawę ciała.
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia, które mają na celu wspieranie prawidłowego rozwoju mowy u dzieci. Poprzez zabawy oddechowe, artykulacyjne, słuchowe czy językowe poprawiana jest prawidłowa wymowa, poszerza się słownictwo dzieci oraz rozwijana umiejętność komunikacji.
Terapia pedagogiczna
Zajęcia wspierające starsze dzieci, które wymagają wsparcia w przygotowaniu do podjęcia obowiązku szkolnego, w zakresie rozwijania i usprawniania percepcji wzrokowej, słuchowej, rozwijania mowy, myślenia, orientacji przestrzennej i kierunkowej.